کم کم کار به جائی رسید که نه تنها توانستند اعتقادات ، باورها و امیال درونی شان را بیان کرده و بر زبان آورند بلکه چشم انداز و برنامه کاری تلویزیون را هم به همان سمت و سو جهت دار کنند!!

حالا دیگر این دوستان تعیین می کردند که چه کسی باشد ، چه کسی برود، چه کسی گزارش کند و چه بازئی را گزارش کند.و این خود تازه شروع یک سناریو بود !!!! تاسیس مدرسه آموزش گزارشگری بوسیله این استایتد و مشخصا آقای جواد خیابانی !!!! کم کم قبل از اسم جناب خیابانی به استاد ارتقاء تغییر یافت و دانش آموختگان مکتب استاد خیابانی نه تنها از سبک و سیاق استاد خود بهره می برند که حتی همان حالات و رفتار و کردار و گفتار را هم بکار می برند.

تا جائی که من می دانم در بسیاری از کشورها تلویزیون دولتی به سبک و سیاق مملکت ما وجود ندارد ( لاقل در کشورهای به اصطلاح پیشرفته ومترقی این موضوع سندیت دارد) و کانال ها و شبکه های تلویزیونی خصوصی هستند!!

شبکه وکانال خصوصی تکلیفش روشن است ، صاحب ویا صاحبان آن کانال و یا شبکه خودشان برنامه می سازند ، برنامه میریزند که چه بگویند چه نشان دهند ، از چه کسی ویا چه چیزی طرفداری کنند و خوب ، حق هم دارند چون مال خودشان است.اما اینجا از پول مردم استفاده شخصی ؛ جناحی و حزبی و تیمی میشود!!!

لااقل این موضوع برای من خیلی صقیل الهضم است!!!

اینجا به اسم گزارشگری هرچه میخواهند میگویند، تفسیر می کنند، تحلیل می کنند ، نظر می دهند، یک نفر را که بخواهند می کوبند ، سیبل می کنند و مثل آوار برسرش خراب می شودند، و نظراتشان را اعمال می کنند!! حتی برای کمیته های انضباطی و دستگاه قضائی هم موضوع تولید می کنند.خیلی دشوار نیست و خیلی هم نباید باهوش باشی ، یک جستجوی ساده در فضای مجازی بیانگر صلابت و استادی جناب مستدام استاد جواد خیابانی است ، آنقدر گاف داده اند که میتوان ازآنها یک فیلم ویا حتی سریال ساخت.اینها هم به کنار ف به نظر من در یک شبکه تلویزیونی که اسم رسانه ملی را یدک می کشد و از بیت المال تغذیه می کند، همه چیز وهمه کسش باید بی طرف باشد!!!

به نظرتان این امکانپذیر است؟؟؟!!!1

من گمان دارم نه تنها درحال حاضر که در سالهای آینده  هم با این سبک وسیاق و روش ، ره به جائی نخواهیم برد ، مگر اینکه تک تک مردم جامعه ما از همین امروز شروع کنند. شروع کنند به مطالعه ، به تحقیق و خودشان را عوض کنند !! بشویم مردمی دانا و با سواد که به حق و حقوق خودمان آگاه هستیم.و آن وقت با تربیت نسلی دانا و فهیم ، دولتمردانی دانا ، عادل ، با بینش ، متفکر و اهل علم وعمل را پرورش دهیم که آنها با بصیرت و دانش ، کشور را به سمت پیشرفت و ترقی و آسایش و شایسته سالاری رهنمون سازند.

رویای زیبائی است !!! نه!!!

اما شاید بشود

شاید