نمی دانم ، لااقل من درک نمی کنم ، که چگونه ایجاد این جهان(عالم خلقت ، لااقل در بعد مادی آن) را زاده تصادف می دانند

عالم گیتی آنقدر پر عظمت و وسیع هست که پنداره ذهن آدمی توان تجسم و درک آن را با مشکلات فراوانی دارد

قدری اگر واژه های ابعاد را بررسی کنیم ، آنوقت حقارت خودرا در برابر عظمت جهان درک می کنیم

البته ناگفته نماند که ذهن و مغز انسان ، او را برتر از انچه تصور می کنیم می نماید

چرا که در طول تاریخ این انسان بوده که با استفاده از ظرفیت ها و توانائی های ذهنی خود بر بسیاری از مشکلات برتری یافته و

بسیاری از سوالات را پاسخ داده است.

جدیدترین تئوری خلقت ، همان ماجرای بینگ بنگ یا انفجار بزرگ است

تجسم و تصور آن برای من یکی که خیلی سخت بود و تنها با انیمیشن توانستم برخی مفاهیم را درک کنم

اینکه قبل از انفجار بزرگ چه بوده ، سوالی است که از نظر من جواب دارد

چرا که با بینگ بنگ ، زمان و مکانی که برای ما قابل درک است ، آغاز شده است

قبل از آن هرچه بوده با واژه های فعلی ویا لااقل برای سطح عامه جهان و حتی بسیاری از روشنفکران قابل تعریف ودرک نیست

اما سرعت گسترش جهان ، فاصله های مابین ستاره ها و کهکشان ها و در نهایت در آخرین تصویری که از عالم خلقت تجسم شده ،

منظومه شمسی فقط به اندازه یک نقطه نورانی کوچک قابل رویت است، جالبتر آنکه خورشید منظومه شمسی در کهکشان راه شیری

قابل تشخیص نیست و مهم تر آنکه زمین میلیونها بار کوچک تر از خورشید است و انسان در ب رابر زمین هیچ است!!!!

تنها میتوانم بگویم سبحان االله

سبحان الله

سبحان الله