کلمه مسلمان را به عنوان تسلیم بودن و تسلیم شدن معنا و تفسیر نموده اند

و این خیلی زیباست

من چند روزی را باتلاطم و پرفشار و پر استرس ، گذراندم

پر شده بودم از همه آنچه باید باشد و نمی شود

امروز دوستی حالم را پرسید و وقتی اوضاع و احوالم را اینقدر بد دید

چند کلمه ای را با من صحبت کرد!!

در جملاتش وقار بود و آرامش:

انسان به اندازه وسع و فهمش ، معاخذه میشود

تو که نمی  توانی همه را تغییر بدهی

اینها همه آفریده های خدا هستند

خدا همه آفریده هایش را دوست دارد

و تو حق نداری با نگاه ، تفکر و و دید خودت درباره آنها قضاوت کنی

تو فقط مراقب باش و به اندازه فهمت اشتباه نکن

و تسلیم باش در برابر هرآنچه او میخواهد و مقدر کرده

اینها همه آزمون و امتحان هستند

خودآزاری و رنجاندن ، کار درست و ثوابی نیست

با شنیدن کلمه تسلیم ، آرام شدم

طوفان درونم به ساحل آرامش رسید

و از این به بعد سعی می کنم : تسلیم باشم

خدایا افسارم را بدست با کفایت تو می سپارم

تو خودت نگهبانم باش

تسلیم هستم